Connect College - Nieuws - Italiereis
De volgende fouten zijn geconstateerd:
Je bent reeds aangemeld met het ingevoerde e-mailadres.
Je e-mailadres is bekend bij ons, maar je staat op niet-actief in de ontvangstlijst. Wij hebben je een bevestigingsmail met een activeringslink gestuurd om je account weer actief te maken en de nieuwsbrief in de toekomst te ontvangen.
Je bent aangemeld voor de nieuwsbrief en ontvangt een bevestigingsmail op je ingevoerde e-mailadres met daarin een activeringslink die je dient te volgen om je aanmelding te bevestigen.
Het kan enkele minuten duren alvorens je deze e-mail ontvangt.
Facebook Twitter
Italiereis

Datum: 30-03-2019

3 april 2019

Nadat we gisteren zo vroeg moesten opstaan, konden we vandaag langer blijven liggen. Om half acht ging de wekker. We ontbeten en maakten ons klaar voor vertrek. Voor onze laatste dag gingen we naar Verona. Als eerste gingen de meeste groepjes naar het balkon van Romeo en Julia. Hier kon je op het balkon van Julia staan en voor geluk in de liefde kon je de borst van Julia's beeld aanraken. Hier is een aantal leuke foto's gemaakt.

Daarna gingen we nog naar de Lambertitoren. In de toren had je een heel mooi uitzicht over Verona. Na het bezoek aan de toren konden we vrij rondlopen door de stad. Ons geld raakte snel op, want er waren veel winkels en verschillende kleine markten. Het assortiment was heel groot, dus er was voor iedereen wel wat wils. Ook werden de laatste ijsjes gegeten. Na het winkelen gingen we nog naar het amfitheater van Verona. Het theater was heel groot en het wordt in de zomer gebruikt voor operavoorstellingen.

Na het bezoek aan de arena gingen we met de bussen terug naar de camping. Op de camping werden de koffers ingepakt, de huisjes opgeruimd en als afsluiting ging elk groepje met de eigen begeleider uiteten. Na het eten maakte iedereen van de laatste avond een leuke avond. Iedereen vond de reis leuk en we hebben ervan genoten!

Noa, Kayleigh, Jessica, Jenna, Sophie en Dana

2 april 2019

Vandaag begonnen we de dag erg vroeg. We stonden op en maakten ons klaar voor vertrek. We gingen namelijk op tijd weg aangezien de reis langer duurde dan normaal. Vandaag gingen we naar Venetië!
Eenmaal aangekomen liepen we naar de eerste bezienswaardigheid. Dat was de Rialtobrug. Na wat informatie van onze eigen reisgids mevrouw Van Look, kregen we wat vrije tijd om in groepjes de brug en de omgeving te verkennen. Na foto's gemaakt te hebben van het uitzicht, leuke souvenirs voor de familie gekocht te hebben en alle winkels in de buurt bezocht te hebben, gingen we door naar de volgende bezienswaardigheid. Die bevond zich op het San Marcoplein.

We gingen te voet naar het Dogepaleis, waar we met onze groepjes alle mooie ruimtes gingen verkennen. Ook kregen we hierna wat vrije tijd.
Na deze plekken bezocht te hebben, liepen we met onze groepen naar een restaurantje in de buurt. Daar hebben we gezellig gezeten en natuurlijk lekker gegeten! Bijna iedereen was moe na deze drukke maar leuke dag, dus we stapten in een bootje en gingen terug naar de parkeerplaats van de bussen. We reden de lange weg weer terug naar onze camping en sloten de dag af.
Het was een ontzettend leuke dag in Venetië. Iedereen heeft veel gezien en veel meegemaakt. We hebben nu al zin in morgen!

Judith

1 april 2019

Vandaag konden we wat langer uitslapen. Toen we vanochtend naar buiten keken zagen we de grap van de docenten (1 april): ze hadden de buitentafels en -stoelen in het midden van elke straat gezet.

Toen iedereen klaar was met ontbijten en voorbereiden voor de dag liepen we naar de bus. Hier stonden we even te wachten, aangezien de buschauffeurs te laat waren. Ze bleken zich verstopt te hebben in bus 1. Dit was de tweede grap van de dag. Gelukkig kwamen de chauffeurs nog en daarna vertrokken we naar Bergamo.
Eenmaal aangekomen liepen we met zijn allen van het onderste gedeelte van de stad naar boven. Hier was heel mooi uitzicht: overal huisjes, oude gebouwen en bomen. Toen we helemaal  boven waren, gingen de meeste groepen naar de basiliek Santa Maria Maggiore en de kathedraal van Bergamo.

Ze waren alle twee heel groot en mooi versierd. Onze groep ging hiervoor nog naar een cafeetje waarvan onze begeleider zei dat hier de lekkerste chocomelk verkocht werd. We hebben hier nog wat van deze chocomelk gedronken, die heel lekker was. Daarna zijn wij ook de kerk en de kathedraal ingegaan. We hebben in Bergamo ook nog ons lunchpakket opgegeten en wat straatjes en winkeltjes bekeken. Toen verzamelde iedereen bij de fontein en liepen we door naar de bussen.
We reden naar Sirmione, iedereen verheugde zich op het ijs! Toen we de stad binnenkwamen, liep iedereen door een grote poort van een oud kasteel. Dit stond in het water. We zagen naast het kasteel direct meerdere ijszaken. Omdat gisteren helaas de boottocht niet doorging, is vandaag iedereen getrakteerd op een bol ijs, die voor ons wel op drie bollen leek! Dit was heel lekker. Een aantal groepen is hierna naar een kerkje, San Pietro, gegaan. Andere groepjes hebben rond het meer en in de winkelstraatjes gelopen.
Onze groep is naar het water gegaan. Dit was heel helder. We hebben een paar mooie foto's kunnen maken. Om tien voor vijf zijn we weer teruggelopen, maar iedereen wilde eigenlijk wel daar blijven.
Na wat leuke muziek te hebben geluisterd in de bus zijn we weer terug bij de huisjes. 's Avonds hebben we gekookt. Vandaag op het menu: tomatensoep, hamburgers, krieltjes en erwten met wortels. Hierna gingen we nog op bezoek bij wat mensen om een paar spellen te spelen. Daarna was het slaaptijd.

Daphne

31 maart 2019

Om negen uur verzamelden we bij de bus voor vertrek naar Riva del Garda. Kort daarna vertrokken we. Na een vlotte reis kwamen we aan rond kwart voor elf. Hierna ging een deel van de groep de Monte Rochetta beklimmen. Het andere deel bleef in het dorp.
Op de berg was een uitzicht over een groot deel van het Gardameer, de bergen en Riva del Garda. Ook werden er groepsfoto's gemaakt.

Beneden aan de voet van de berg kregen we vrije tijd om winkels, ijssalons en eettentjes te bezoeken.
Er volgde een korte rit naar Malcesine. Daar klom de hele groep naar het kasteel, waar ook groepsfoto's werden gemaakt. Vervolgens kregen we  weer vrije tijd.
Om kwart over vier vertrokken we naar de camping, waar kip pilav op het menu stond.

Danny, Corné, Cas, Youri, Mike en Stijn

30 maart 2019

Buona sera,

Gisteren om acht uur 's avonds is een stoet van zes bussen vanuit Echt naar het Gardameer vertrokken. Dat kan maar één ding betekenen: de jaarlijkse Italiëreis van het Connect College is weer begonnen. Na een goede busreis van meerdere uren kwamen we vandaag, zaterdag 30 maart, in Peschiera del Garda aan. Huisjes werden verkend, koffers werden uitgepakt, de snoeplade werd gevuld - binnen een mum van tijd waren alle leerlingen geïnstalleerd.

In de namiddag liep elke groep naar het centrum van Peschiera. Hier werden de eerste ijsjes van de reis gekocht. Uiteraard werden er ook de nodige fotomomenten ingepland.

Na de wandeltocht naar Peschiera stond macaroni op het menu. Blijkbaar zijn al onze leerlingen topchefs! We hebben heerlijk gegeten. Na het eten was er nog tijd om te kletsen met elkaar en om spelletjes te spelen. Morgen weer een hele nieuwe dag.
Vanaf morgen geef ik het schrijfstokje over aan de leerlingen. Zij zullen u op de hoogte blijven houden via deze dagverslagen.