Connect College - Leerlingen - Italiereis - 2018
De volgende fouten zijn geconstateerd:
Je bent reeds aangemeld met het ingevoerde e-mailadres.
Je e-mailadres is bekend bij ons, maar je staat op niet-actief in de ontvangstlijst. Wij hebben je een bevestigingsmail met een activeringslink gestuurd om je account weer actief te maken en de nieuwsbrief in de toekomst te ontvangen.
Je bent aangemeld voor de nieuwsbrief en ontvangt een bevestigingsmail op je ingevoerde e-mailadres met daarin een activeringslink die je dient te volgen om je aanmelding te bevestigen.
Het kan enkele minuten duren alvorens je deze e-mail ontvangt.
Facebook Twitter
2018

Website camping

Het weer

Webcams rond het Gardameer

Informatie Gardameer

Foto's

Dag 1: Heenreis en aankomst Peschiera

Hoi thuisblijvers,

Om twee uur kwamen we aan in Peschiera del Garda. Een uurtje later hadden we het hele huisje klaar en dat betekende dat we naar het dorp konden gaan. We wandelden langs het Gardameer naar Peschiera, waar een carnavalsoptocht bezig was. Overal lag confetti. In Peschiera hebben we een ijsje gegeten en nog wat rondgewandeld. Daarna gingen we weer terug naar de camping om te koken: spaghetti bolognese stond op het menu. Na het eten gingen we nog even naar de gamehal en daarna moesten we al gaan slapen…
Groetjes aan Aaron!

Kevin Janssen (H3C)

Dag 2: Dagtocht rondom het Gardameer

Ciao a tutti!

Om 7:20u zaten we aan ons eerste ontbijt in Italië, want om 8:30u vertrokken we met de bus naar Riva. Eenmaal aangekomen in Riva del Garda hebben we onder begeleiding van meneer Aarts de Monte Rochetta beklommen. Binnen een uurtje waren we weer beneden. Hierna zijn we met de bus richting Malcesine gereden. Hier hadden we veel tijd om stad te bezichtigen. Vervolgens stapten we om 15:45u de boot op, op weg naar Gardone. De bussen pikten ons op en brachten ons weer naar de camping in Peschiera. Na deze geslaagde dag gingen we ons avondeten, kip pilav, voorbereiden. Heerlijk!

Ciao, Laurine en Charlotte (G3A)

Dag 3: Bergamo en Sirmione

Italiëreis

Om 9:15u vetrokken we naar Bergamo. Toen we daar aankwamen, gingen we een lange trap oplopen. We gingen de Sante Maria Maggiore (een kathedraal) in. Hier hebben we mooie foto’s gemaakt. In Bergamo zijn nog leuke groepfoto’s van ons allemaal gemaakt en daarna vertrokken we naar Sirmione.
Hier hebben we twee uurtjes rondgelopen door het dorpje. In Sirmione is het lekkerste ijs van Italië te vinden. Wij hebben dit dan ook geproefd en het was heerlijk!

Groetjes,
De heren van meneer Mestrom uit GT3C, GT3D, KB3B.

Dag 4: Venetië

Hallo mensen thuis in het regenachtige Nederland,

Vandaag zijn we naar Venetië geweest, de stad die bekend staat om haar gondels. Na 2,5 uur in de bus zijn we gaan wandelen door de stad. Toen zijn we naar het San Marcoplein gegaan, waar we geterroriseerd werden door duiven. We hebben een heel groot paleis bezocht met een gevangenis, bladgoud en heel veel schilderijen. We zijn nog een kerk binnengelopen en daarna zijn we de stad in gegaan. Voeten helemaal kapot, maar we hebben wel weer een hele boel souvenirtjes gekocht.
Hierna zijn we bij een pizzeria gaan eten en toen liepen we terug naar de bus. Hier kwamen we wat te vroeg aan dus zijn we nog een marktje in de buurt gaan bekijken. We hebben zin om morgen naar Verona te gaan!
Welterusten!

Groetjes vanuit Peschiera

Dian Verwijlen, Veerle Schmeits en Dana Kessels (A3B)

Dag 5: Verona

Italiëreis

Na een snel ontbijtje en een slechte kop oplosbare koffie zaten we klaar in de bus om onze dag te starten. Toen we een uur in de bus hadden gezeten en menig keer “Ze smelten de paashaas” hadden gehoord, kwamen we aan in Verona. Hier begonnen we met een wandeling naar het standbeeld van Julia. Na zelf op de foto met Julia te zijn geweest en haar pols aangeraakt te hebben voor geluk in de liefde (hopelijk werkt het) konden we op aanraden van mevrouw Golsteijn van een afstandje genieten van de stralende gezichten van de jongens die de borst van Julia aanraakten.
Vervolgens hadden we even vrije tijd om de winkelstraat op te gaan. En geloof ons maar dat we daar gebruik van hebben gemaakt.
De graftombes van de Anastasiakerk waren prachtig en fascinerend om te zien. Als laatste zijn we naar de Arena geweest. De wandeling daarnaartoe duurde even, maar het was wat minder erg, aangezien we een paar leuke Italianen tegen het lijf liepen…
In de Arena hebben we heerlijk kunnen zonnen en er waren nog een paar jarigen voor wie we met z’n allen hebben gezonden.
Hierna gingen we met de bus weer naar huis. We sloten de dag af met avondeten in Peschiera. Het was super leuk!

Groetjes,
Fenne, Zoë, Danaé, Pien, Luka en Ivy (G3A)

Dag 6: De terugreis